W październiku Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadził e-wizyty. Jako pierwsi z tej usługi skorzystali mieszkańcy Poznania, Warszawy, Krakowa i Wrocławia. Od 4 listopada e-wizyta będzie dostępna we wszystkich placówkach ZUS.
W październiku zarezerwowano aż 1122 e-wizyt w ZUS, a przypominam, że pierwsze e-wizyty w ZUS ruszyły 19 października, w siedmiu oddziałach: w trzech w Warszawie, w dwóch w Poznaniu, w Krakowie i we Wrocławiu – informuje Marlena Nowicka – regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.
Wizyta online to wideo-rozmowa z ekspertem danej placówki ZUS. Aby można było odwiedzić ZUS online, wystarczy dostęp do komputera lub smartfona z kamerką i mikrofonem. Klient wybiera dogodny dla siebie termin i godzinę. Na wirtualną wizytę można umówić się w dni robocze, w godzinach od 9.00 do 14.30. Może ona trwać maksymalnie 20 min.
W celu zarezerwowania wizyty online należy wejść na stronę www.zus.pl. Podczas rezerwacji trzeba podać swoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, a także kod pocztowy miejsca zamieszkania. Należy wybrać również obszar merytoryczny e-wizyty.
Dzień przed spotkaniem, na wskazany podczas rejestracji numer telefonu, osoba rezerwująca zdalną wizytę, otrzyma sms przypominający. Natomiast w dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem, otrzyma mail, w którym będzie link do połączenia z pracownikiem ZUS.
W celu sprawnego funkcjonowania tej usługi, apelujemy do osób, które z różnych powodów rezygnują z e-wizyty, by nas o tym wcześniej poinformowały, aby w tym czasie ktoś inny mógł z takiej porady skorzystać – zwraca uwagę rzeczniczka – Wizytę online odwołamy przez link do rezygnacji z e-wizyty, który otrzymany bezpośrednio po dokonaniu rezerwacji oraz w dniu planowanego e-spotkania.
Jeśli klient będzie chciał uzyskać informację w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty.