- Od 3 sierpnia w Urzędzie Skarbowym w Gnieźnie wprowadzony zostanie nowy model obsługi bezpośredniej podatników.
- Sprawę podczas bezpośredniej wizyty w urzędzie będzie można załatwić wyłącznie po wcześniejszym zarezerwowaniu planowanej wizyty.
- Zmiany zostają wprowadzone w celu zapewnienia podatnikom jeszcze większego bezpieczeństwa oraz komfortu podczas załatwiania spraw.
Nowy model obsługi od 20 lipca ruszy pilotażowo w czterech urzędach skarbowych naszego województwa: w Koninie, Lesznie, Pile oraz Wrześni. Od 3 sierpnia uruchomiony zostanie w kolejnych urzędach. Wizytę rezerwować będzie można od 21 lipca. Najprościej zrobić to przez Internet. Wystarczy wejść na www.wielkopolskie.kas.gov.pl i kliknąć w baner „Wizyta w urzędzie skarbowym – umów". Na wizytę można umówić się także telefonicznie (kontaktując się ze swoim urzędem skarbowym) lub osobiście podczas wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt.
Możliwość elektronicznej rezerwacji wizyty jest sprawdzonym rozwiązaniem już w wielu instytucjach. Teraz wprowadza je również administracja skarbowa. Wprowadzenie zasady, że bezpośrednio w siedzibie urzędu obsługiwani są wyłącznie klienci umówieni, to większy komfort dla samych klientów, którzy z wyprzedzeniem będą mogli zaplanować załatwienie swoich spraw podatkowych. Ograniczenie liczby osób równocześnie przebywających w urzędzie, to również większe bezpieczeństwo podatników.
Od sierpnia wielkopolska Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) planuje rozszerzenie nowych zasad obsługi na wszystkie urzędy skarbowe w województwie.
Nadal aktywne pozostają wszystkie dotychczasowe zdalne formy załatwiania spraw w urzędach skarbowych. Oprócz infolinii Krajowej Informacji Skarbowej oraz możliwości załatwienia swoich spraw podatkowych poprzez strony: www.podatki.gov.pl i www.biznes.gov.pl, można również skorzystać ze specjalnych numerów infolinii działających w urzędach. Aktualne numery znajdują się na www.wielkopolskie.kas.gov.pl – baner „Załatw sprawy podatkowe nie wychodząc z domu”.